sextonde december tjugohundratio

Nu ska jag försöka vara lite mer personlig och berätta om mig själv.

Jag heter som sagt S (det gör jag naturligtvis inte egentligen, men jag skäms för mycket för att inte vara anonym), jag är sjutton år och bor i en relativt stor stad. Jag går andra året på gymnasiet, i en klass där jag är den enda tjejen. Jag bor i en lägenhet med min mamma och på fritiden brukar jag bland annat spela World of Warcraft.
Inte den ideala modebloggerskan med andra ord. Jag har inget särskilt spännande liv, inte överdrivet mycket pengar, och definitivt ingen imponerande garderob.
Men det är just det jag vill ändra på. Jag vill inte vara den töntiga tjejen med tråkiga/fula kläder längre. Jag vill vara lika fin och vacker och speciell som alla ni underbara flickor och pojkar är. 
Jag är en typiskt t-shirt-och-jeans-tjej utan någon som helst fantasi, varken när det gäller mode eller något annat. 

På kvällar och helger jobbar jag på McDonalds, inget särskilt imponerande eller speciellt jobb heller, men det är trots allt pengar, och pengar behöver jag om jag ska kunna byta ut min fantasilösa garderob.
För tillfället är jag fortfarande mitt 'gamla jag', med min 'gamla garderob'.
Alla förändringar, alla nya kläder och saker jag köper kommer att bli en del av mitt 'nya jag', och min 'nya garderob'. Den jag vill vara, det jag vill ha. För idag trivs jag inte med mig själv, varken på insidan eller utsidan.
Jag är en ganska ful tjej fast med potential att bli någorlunda snygg.
Jag är varken tjock eller smal, har inte fint hår, och har fruktansvärt dålig hy.

Jag är en människa med dåligt självförtroende, utan någon speciell talang, en sådan som är avundsjuk på alla andra och önskar vara någon annan. Jag skulle ju vilja att det var tvärtom, att människor önskade att de var jag istället.

Jag har absolut ingen självdisciplin.
Jag är blyg som attan, nästan sjukligt blyg.
Jag har ingen smak när det gäller mode.
Jag är inte bra på att träna.
Jag har inga kompisar jag umgås med IRL.
Jag vet inte hur man sminkar sig.

Nu kommer jag inte på något mer att skriva. Jag vet inte vad folk vill läsa.


Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0